}


TOYOTA ФИНАНС

Toyota predstavlja drugo generacijo modela Mirai


• Toyota predstavlja drugo generacijo revolucionarnega brezemisijskega modela Mirai, ki ga poganjajo gorivne celice.
• Novi Mirai je zgrajen na podlagi modularne platforme GA-L, ki omogoča namestitev zmogljivega sistema in bolj prostorno kabino s petimi sedeži.
• Nova platforma omogoča uporabo dodatnega (tretjega) rezervoarja za vodik, ki za 30 odstotkov povečuje doseg vozila, ki znaša 650 km.
• Poleg izrazitega ekološkega vidika je bila precejšna pozornost posvečena emocionalnemu dizajnu in kakovosti vožnje.
• Povsem novi sistem gorivnih celic, ki je precej manjši in lažji.
• Povsem novi pogonski sistem električnih gorivnih celic na platformi GA-L zagotavlja idealno šasijsko razmerje 50:50.
• Toyota načrtuje 10-kratno povečanje globalne prodaje modela Mirai.


Korporacija Toyota ima že vrsto let vizijo o vzpostavitvi trajnostne hidrogenske družbe, ki temelji na prepričanju, da je vodik zanesljiv, varen in zadosten vir za zagotavljanje in hranjenje energije. Hkrati ima potencial za zagotovitev brezogljične mobilnosti – in to ne le na cestah, temveč tudi v železniškem, ladijskem in letalskem prometu, poleg tega pa je lahko tudi energent industrije, gospodinjstev in gospodarskih dejavnosti. Hkrati pa ponuja tudi zelo učinkovit način za hranjenje obnovljive energije, ki jo je mogoče razmeroma preprosto prevažati in dostavljati tja, kjer jo potrebujejo.



Toyota je že leta 1992 začela razvoj vozila na gorivne celice, leta 2014 pa je uspešno predstavila prvo generacijo modela Mirai. Ta revolucionarni dosežek temelji na dolgoletnih izkušnjah s področja hibridnih tehnologij, ki je podlaga za širok spekter elektrificiranih pogonskih sklopov.

Temeljni koncept hibridne moči je bil uspešno implementiran pri izdelavi hibridnih električnih (HEV), priključnohibridnih električnih (PHEV) in baterijskih električnih vozil (BEV). Z modelom Mirai pa so ta pristop prvič uporabili tudi pri električnem vozilu na gorivne celice (FCEV).

Vsaka izmed teh različic ima svoje prednosti, ki omogočajo različne oblike mobilnosti. Baterijska električna vozila so na primer primernejša za krajše vožnje predvsem v urbanih okoljih, hibridna električna in priključnohibridna električna vozila pa so primernejša za daljša potovanja, pa tudi za večja osebna vozila ter tudi gospodarska vozila in javna prevozna sredstva.

Zdaj je na ceste zapeljal model Mirai v svoji drugi generaciji, ki tehnologijo pogona na električne gorivne celice dviguje še na višjo raven, hkrati pa s svojo atraktivno dinamično in sodobno podobo zagotavlja izjemne vozne zmogljivosti. Izdatno posodobljen sistem gorivnih celic v sodelovanju s številnimi pametnimi rešitvami in izboljšano aerodinamiko ponuja približno 650 km dosega, pri čemer so edine emisije kapljice vode.

Izboljšane zmogljivosti in nova oblika

Pri razvoju novega Miraija je bil cilj inženirjev vsesplošna izboljšava vozila. Želeli so zagotoviti močno emocionalno noto glede videza avtomobila in tudi njegovih voznih lastnosti.

Ena izmed temeljnih prednostnih nalog je bilo tudi povečanje dosega v primerjavi s prvo generacijo, hkrati pa tudi zagotavljanje boljšega dosega, kot ga zmore večina baterijskih električnih avtomobilov. Večja moč, dodaten rezervoar za vodik in boljša aerodinamika pripomorejo k povečanju dosega za 30 odstotkov – ta znaša približno 650 km, kar Miraiju zagotavlja status potovalnega vozila na daljših razdaljah.



Številne izboljšave omogoča platforma GA-L. Avtomobil je bolj učinkovit in uravnotežen. Sklop gorivnih celic je prestavljen v sprednji del avtomobila, kar omogoča precej bolj prostorno zasnovo petsedežne kabine, v kateri imajo predvsem potniki na zadnjih sedežih precej več prostora za noge.

Novi Mirai oblikujejo tudi bolj privlačna razmerja: višina se je znižala za 65 mm in znaša 1470 mm. Za 140 mm se je povečala medosna razdalja, ki znaša 2920 mm. Predvsem zaradi za 85 mm daljšega zadnjega previsa se je skupna dolžina vozila povečala na 4975 mm. Za 75 mm je širša tekalna širina, 19- in 20-palčna platišča pa avtomobilu zagotavljajo nižje težišče in bolj dinamično cestno podobo.



Bolj čustvena podoba

Med oblikovalskimi cilji izstopa zagotovitev bolj čustvene zunanje podobe. Zaradi nje je Mirai na pogled zelo atraktiven avtomobil, odlične so tudi njegove vozne lastnosti, hkrati pa se ponaša z izjemno prijaznostjo do okolja.

Platforma GA-L

Platforma GA-L omogoča drugačno razporeditev gorivnih celic in posledično tudi bolj učinkovito izrabo prostora. Rezultat je bolj prostorna petsedežna potniška kabina in bolj uravnoteženo podvozje. Morda je najpomembnejša pridobitev možnost namestitve treh rezervoarjev za vodik. Zaradi njih se je namreč doseg avtomobila povečal za 30 odstotkov.

Rezervoarji so razporejeni v tako imenovani formaciji črke T – najdaljši teče vzdolžno in sredinsko pod tlemi vozila, dva manjša rezervoarja pa sta nameščena na straneh pod zadnjimi sedeži in prtljažnim prostorom. Skupaj hranijo do 5,6 kg vodika, kar je za en kilogram več kot v dveh rezervoarjih prve generacije modela Mirai. Položaj rezervoarjev še dodatno znižuje težišče avtomobila, hkrati pa nikakor ne vpliva na prostornost kabine.



Nova arhitektura omogoča tudi prestavitev sklopa gorivnih celic na novo lokacijo. V prvi generaciji je bil nameščen pod tlemi potniške kabine, zdaj pa je spravljen v sprednjem delu avtomobila. Visokonapetostna baterija, ki je bolj kompaktna, in električni motor pa sta nameščena nad zadnjo osjo. Vse to omogoča tudi idealno razporeditev teže med sprednjim in zadnjim delom avtomobila, v razmerju 50:50.

Rezervoarji so izdelani iz močnejše večplastne konstrukcije. Vodik v njih predstavlja le 6 odstotkov skupne teže rezervoarjev.

Novi sklop gorivnih celic

Platforma GA-L omogoča tudi razvoj novega sklopa gorivnih celic in konverterja (FCPC). Oblikovalcem je uspelo v enoten okvir združiti tudi številne druge elemente (vodno črpalko, hladilnik, zračni kompresor in črpalko za recirkulacijo vodika). Vsi sestavni deli so manjši in lažji, hkrati pa zmogljivejši. Sklop je manjši zaradi posebnega načina varjenja, ki zmanjšuje razmak med gorivnimi celicami in okvirjem.

Sklop gorivnih celic uporablja trdni polimer, ki je podoben tistemu iz prve generacije, le da je manjši in ima manj celic (330 namesto 370). S tem so dosegli rekordno specifično gostoto moči 5,4 kW/l. Maksimalna moč je povečana s 114 kW na 128 kW. Boljša je tudi zmogljivost v hladnem vremenu, zagon je zdaj mogoč pri temperaturah do –30 stopinj Celzija.

Na splošno je uporabljenih precej manj sestavnih delov, kar povečuje prostornost in zmanjšuje težo. Z inovativnimi pristopi so pri večini sestavnih delov zmanjšali težo za 50 odstotkov, hkrati pa za 12 odstotkov povečali njihovo zmogljivost. Tovrstni prijemi omogočajo tudi prestavitev razdelilnika, kar spet povečuje prostornost in znižuje težo.

Enota vključuje tudi konverter enosmernega toka gorivnih celic in modularnih visokonapetostnih delov. Ti so v primerjavi s prvo generacijo za 21 odstotkov manjši in za 2,9 kg lažji (zdaj tehtajo 25,5 kg).



Tudi pri preostalih sestavnih delih so si prizadevali za zmanjševanje velikosti in teže. Celoten zračni sistem je za 30 odstotkov manjši in za 34,4 odstotka lažji kot pri prvi generaciji modela Mirai.

Litij-ionska baterija

Novi Mirai je opremljen z litij-ionsko baterijo, ki je nadomestila nikel-metalno enoto, nameščeno v prvi generaciji. Čeprav je dimenzijsko manjša, njena zgoščena energija zagotavlja več moči, poleg tega pa je prijaznejša do okolja. Sestavljena je iz 84 celic, ima nazivno napetost 310,8 v primerjavi z 244,8 in zmogljivost 6,5 Ah v primerjavi s 4,0 Ah. Nižja je tudi teža, ki se je s 46,9 znižala na 44,6 kg. Moč pa se je s 25,5 kW x 10 sek povečala na 31,5 x 10 sek.

Manjše mere omogočajo namestitev za zadnjimi sedeži, kar ohranja prostornino prtljažnega prostora. Optimizirana hladilna pot pa diskretno poteka ob stranskih zadnjih sedežih.

Dinamične zmogljivosti

Platforma GA-L omogoča nižje težišče in večjo togost, kar pripomore k boljšim dinamičnim zmogljivostim novega Miraija. Prestavitev sklopa gorivnih celic v sprednji del avtomobila in namestitev elektromotorja na zadnji del pa je temelj idealne razporeditve teže med sprednjim in zadnjim delom v razmerju 50:50.

Nova platforma ima tudi novo večvodilno sprednje in zadnje vpetje koles, ki nadomešča MacPhersonove roke. To zagotavlja visoko stopnjo stabilnosti, vodljivosti in udobja.

Na novi Mirai so nameščena tudi večja 19- ali 20-palčna platišča (235/55 R19 ali 245/45 R20), ki imajo izjemno nizek tekalni upor in so zelo tiha. Tudi te pnevmatike pripomorejo k nižji porabi goriva, boljši energetski učinkovitosti, odzivnemu krmiljenju, stabilnosti in tišji potniški kabini.

Izboljšana je tudi aerodinamika avtomobila, ki ima nižjo linijo strehe. To se kaže v nižjem koeficientu zračnega upora, boljšem krmiljenju, večji stabilnosti in ne nazadnje tudi večjem dosegu.

Seveda te lastnosti izboljšujejo tudi vozne lastnosti in udobje. Vožnja po avtocesti je bolj sproščena, hkrati pa zagotavlja odlično odzivnost pri vseh hitrostih. Mirai se odlično počuti tudi na ovinkastih cestah, na katerih omogoča dinamičen pospešek in agilno vožnjo skozi ovinke.



Med vožnjo čisti zrak

Mirai je okoljsko izjemno ozaveščen avtomobil. Njegovo delovanje ne pušča nobenih emisij. Inženirji so šli še korak dlje, saj so zasnovali avtomobil z negativnimi emisijami, kar pomeni, da Mirai med svojo vožnjo dobesedno čisti zrak. Za ta namen ima avtomobil nameščen poseben filter, ki med zajemom zraka odstrani 90–100 odstotkov delcev v velikosti od 0 do 2,5 mikrona.

Cilj je 10-kratno povečanje prodaje

Toyota načrtuje 10-kratno globalno povečanje prodaje modela Mirai. Novi model je bolj privlačnega videza, je bolj energetsko učinkovit, predvsem pa bo precej bolj dostopen, saj bo njegova cena v primerjavi s prvo generacijo za približno 20 odstotkov nižja.

Poleg tega se obeta tudi preprostejše lastništvo avtomobilov na gorivne celice, saj se na različnih koncih sveta izboljšuje in posodablja infrastruktura polnilnih postaj. Mnoge, razvite s številnimi pobudami in zakonskimi uredbami, tudi izrazito spodbujajo čistejšo mobilnost, katere sestavni del je tudi hidrogenska družba.