} Dramatična zmaga za ekipo Toyota Gazoo Racing v Le Mansu


Dramatična zmaga za ekipo Toyota Gazoo Racing v Le Mansu

TOYOTA ФИНАНС

Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je osvojila 87. izvedbo legendarne vzdržljivostne dirke 24 ur Le Mansa. Na Circuit de la Sarthe sta njihova dirkalnika v dramatičnem zaključku osvojila prvi dve mesti.


Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima in Fernando Alonso so z dirkalnikom TS050 HYBRID številka 8 ubranili lansko zmago na legendarni vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa in si priborili tudi vozniški naslov svetovnih prvakov serije FIA WEC za sezono 2018/19. Drugo mesto so z dirkalnikom številka 7 osvojili njihovi ekipni kolegi Mike Conway, Kamui Kobajaši in José María López, v dramatični dirki pa so zaostali le za 16,9 sekunde. 
Vozniki dirkalnika številka 7 so vodili dobršen del dirke, na koncu pa pred 252.500 gledalci kljub temu niso prvi prečkali ciljne črte.


V 367. krogu, ko so imeli več kot dve minuti prednosti pred ekipnimi kolegi v dirkalniku številka 8, je senzor v dirkalniku številka 7 voznika opozoril na predrto pnevmatiko. José María López je zapeljal v bokse na zamenjavo pnevmatike. A izkazalo se je, da je senzor prikazal napačno kolo, kar je pomenilo, da je José Maria iz boksov odpeljal s še vedno predrto pnevmatiko. Zato je po zelo počasnem krogu moral ponovno zapeljati v bokse, mehaniki pa so morali zamenjati vsa štiri kolesa. Vmes jih je prehitel Kazuki Nakadžima z dirkalnikom številka 8.


Dirkalnik številka 7 je tik pred ciljem zapravil zmago na dirki, na kateri je bil večino časa v vodstvu. Med drugim so s 3 minutami in 17,297 sekunde postavili tudi najboljši krog dirke. Oba Toyotina dirkalnika sta dirko začela v prvi startni vrsti. Dirkalnik številka 7 je imel prvi startni položaj, dirkalnik številka 8 pa drugega. To je že pred začetkom obetalo izjemno razburljiv boj dveh 1000-konjskih dirkalnikov TS050 HYBRID.


Po 12 urah je oba dirkalnika ločilo le dobrih osem sekund. Ko se je znočilo, pa si je dirkalnik številka 7 priboril kar nekaj prednosti, saj je imel bratski dirkalnik številka 8 nekaj težav z aerodinamičnim neravnotežjem. Ko se je začela zadnja ura dirke, je imel dirkalnik številka 7 ves čas okoli dve minuti prednosti. Potem pa se je zaradi zapletov s pnevmatiko dogajanje dramatično obrnilo v korist dirkalnika številka 8 in ta je na koncu prvi prečkal ciljno črto.


Na dirki je bilo postavljenih tudi nekaj pomembnih mejnikov: Kazuki je postal prvi japonski svetovni prvak v vzdržljivostni seriji FIA WEC. Fernando Alonso pa je šele drugi dirkač v zgodovini, ki mu je uspelo osvojiti štiri naslove svetovnega prvaka v dveh različnih kategorijah, saj je bil pred tem že svetovni prvak v Formuli 1.



Shigeki Tomoyama, predsednik družbe GAZOO Racing:


»Navijačem se zahvaljujem za izjemno podporo. Že dolgo namreč vemo, da za zmago na tako zahtevni dirki, kot je 24 ur Le Mansa, ni dovolj le hiter dirkalnik. Na vsak način smo si želeli nadgraditi lansko zmago. Bil sem res navdušen, ko sem pod zmagoslavnim odrom videl plapolati vse tiste japonske zastave, ki so bile opremljene tudi z našim zaščitnim znakom.


Presrečen sem, da smo postavili nekaj zgodovinskih mejnikov Le Mansa. Po drugi strani pa zaradi težav, ki jih je imel dirkalnik številka 7, ne moremo biti povsem zadovoljni. Dirkalnik očitno še vedno lahko izboljšamo. In priprave na sezono 2020 se bodo začele že jutri. Zato vas še naprej vljudno prosim za tako množično podporo.«


Hisatake Murata, vodja ekipe:


»Moji občutki so nekako mešani in vsem nam je žal zaradi Mika, Kamuia in Joséja, ki bi si z dirkalnikom številka 7 zaslužili zmago. Proučili bomo, kaj je povzročilo ta zaplet, in tako preprečili, da bi se nam kaj podobnega zgodilo še kdaj. Seveda pa sem ponosen na celoten rezultat in tudi na bojevitega ekipnega duha, ki so ga prikazali fantje. Seveda čestitam svetovnim prvakom – Sébastienu, Kazukiju in Fernandu. To je bila izredno dramatična sezona za TOYOTA GAZOO Racing, zato se že veselimo novih izzivov.«



TS050 HYBRID #7


Dirka: 2. mesto, 385 krogov, 37 postankov 
Startni položaj: 1. mesto 
Najhitrejši krog: 3 min, 17,297 sek


Mike Conway (TS050 HYBRID #7): »To bo težko prebroditi, saj nam je večji del dirke kazalo tako zelo dobro. Imeli smo smolo s predrto pnevmatiko. A to je pač Le Mans. Vsi člani ekipe so se odlično izkazali. Seveda pa čestitam tudi fantom iz dirkalnika številka 8 za zmago in osvojeni naslov svetovnih prvakov. Bili so izjemen nasprotnik in dirkati z njimi je bil pravi užitek. Upam, da se bomo prihodnje leto vrnili še močnejši.«


Kamui Kobajaši (TS050 HYBRID #7): »Spet smo na lastni koži občutili, kako zelo težko je zmagati v Le Mansu. Sam sem do zdaj poskušal že štirikrat in upam, da mi bo uspelo prihodnje leto. Bistvo je, da se nikoli ne predamo in da poskušamo znova. Tokrat nam je do 23. ure kazalo odlično, zato je poraz tako zelo boleč. Seveda pa čestitam fantom iz dirkalnika številka 8 za fantastično dirko in celotno sezono 2018/19.«


José María López (TS050 HYBRID #7): »Najprej čestitam fantom iz dirkalnika številka 8, ki so se gnali do roba zmogljivosti. Spet se je izkazalo, da je 24 ur Le Mansa lahko zelo kruta dirka. Žal smo to občutili na lastni koži. Hkrati pa sem ponosen na svoja sovoznika Mika in Kamuija. Hkrati obljubljam, da se bomo prihodnje leto vrnili še močnejši.«


TS050 HYBRID broj 8

Dirka: 1. mesto, 385 krogov, 34 postankov 
Startni položaj: 2. mesto 
Najhitrejši krog: 3 min, 18,397 sek


Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8): »Tudi za nas je bila to težka dirka, saj smo se ves čas zavedali, da lahko izgubimo naslov svetovnega prvaka. Že na začetku smo hoteli slediti dirkalniku številka 7, a smo po že nekaj krogih ugotovili, da nismo dovolj hitri. Osebno bi bil tokrat zadovoljen tudi z drugim mestom in to, kar se je zgodilo dirkalniku številka 7, je zares boleče. Res mi je žal za fante, ki so svoje delo opravili odlično.«


Kazuki Nakadžima (TS050 HYBRID #8): »Letošnji Le Mans je odločila predvsem sreča. Težko sploh verjamem, da se je nekaj takega primerilo dirkalniku številka 7. To je podobno kot na nesrečni dirki leta 2016. Po drugi strani pa sem presrečen zaradi osvojitve naslova svetovnih prvakov. To je bila fantastična sezona, v kateri smo uprizorili nekaj epskih dvobojev z našim bratskim dirkalnikom.«


Fernando Alonso (TS050 HYBRID #8): »Doseči dve zaporedni zmagi na legendarni dirki 24 ur Le Mansa je nekaj neverjetnega. Tokrat se na asfaltu nismo mogli enakovredno boriti z dirkalnikom številka 7 in do zmage nam je pomagala predvsem sreča. Res mi je žal za fante iz dirkalnika številka 7, saj niso le naši tekmeci, temveč predvsem prijatelji. Tokrat bi si zaslužili zmago, a se je usoda odločila drugače. Naš poglavitni cilj pa je bila osvojitev naslova svetovnih prvakov in zelo sem ponosen, da nam je uspelo.«

 


Le Mans 24 Hours, rezultati: