} Ott Tänak je s Toyoto Yaris WRC osvojil zgodovinski naslov svetovnega prvaka v prestižni seriji FIA WRC


Ott Tänak je s Toyoto Yaris WRC osvojil zgodovinski naslov svetovnega prvaka v prestižni seriji FIA WRC

TOYOTA ФИНАНС

Ott Tänak in Martin Järveoja, voznik in sovoznik ekipe TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, sta z drugim mestom na reliju v Španiji osvojila zgodovinski naslov svetovnih prvakov v vozniški klasifikaciji serije FIA World Rally Championship.


Ott Tänak in Martin Järveoja, voznik in sovoznik ekipe TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, sta z drugim mestom na reliju v Španiji osvojila zgodovinski naslov svetovnih prvakov v vozniški klasifikaciji serije FIA World Rally Championship.

Tänak je postal šele tretji svetovni prvak po letu 2004, skupaj s sovoznikom Järveojo pa sta sploh prva Estonca, ki se jima je posrečil ta podvig. Za Toyoto je to skupno že peti naslov svetovnih prvakov v vozniški klasifikaciji, vendar šele prvi po letu 1994, ko je slavil Didier Auriol.

Tänak je slavil na šestih izmed dosedanjih 12 preizkušenj in si je z 28 točkami prednosti že zagotovil neulovljivo prednost v prvenstvu. Na reliju, ki je potekal na različnih voznih površinah, je Tänak prvi dan, ko so dirkali v glavnem po makadamu, zasedel peto mesto. V soboto, ko je trasa potekala v glavnem po asfaltu, je slavil na štirih hitrostnih preizkušnjah in se povzpel na tretje mesto.

 


V nedeljo je sicer začel z lepo prednostjo pred prvim zasledovalcem, vendar se je moral kljub temu precej potruditi za osvojitev naslova. Z izjemno vožnjo v 21 kilometrov dolgi hitrostni preizkušnji je bil za 3,6 sekunde hitrejši od najbližjega tekmeca, kar mu je na koncu zadostovalo za skupno drugo mesto na španskem reliju.

Jari-Matti Latvala je reli končal na petem mestu in osvojil pomembne točke v boju za konstruktorski naslov. Toyota pred zadnjo preizkušnjo sezone v Avstraliji zaseda drugo mesto, vendar ima le 18 točk zaostanka.

Kris Meeke pa se je po sobotnem trku v akcijo vrnil tudi v nedeljo, saj to dopuščajo pravila serije FIA WRC.

V tekmovanju za Rally Chalenge Program je voznik ekipe TOYOTA GAZOO Racing Takamoto Kacuta uspešno tekmoval na drugi preizkušnji svoje kariere. Kljub sobotnim tehničnim težavam je namreč spet prikazal dober napredek.

Tommi Mäkinen (vodja ekipe)

»To je zgodovinski dosežek: Imamo novega svetovnega prvaka. Za celotno ekipo je to velika nagrada za ves vloženi trud zadnjih let. Ott je bil ta konec tedna pod hudim pritiskom. Sam še kako dobro vem, kako težko je to. Hkrati pa vem, da marsikdo tega ne razume. Njegova vožnja v najpomembnejši hitrostni preizkušnji je bila izjemna. Hkrati pa nam je njegovo drugo mesto pomagalo tudi v boju za konstruktorski naslov, ki še ni odločen. V Avstraliji imamo še vedno lepe možnosti in potrudili se bomo po najboljših močeh.«

 


Ott Tänak (voznik dirkalnika št. 8)

»V tem trenutku je težko dojeti veličino tega dosežka. Pritisk, ki sem mu bil priča ves konec tedna, je bil nekaj, česar še nisem doživel. Vedel sem, da ne smem narediti nobene napake, zato je bil pritisk tako rekoč od začetka peklenski. A kljub temu se mi je uspelo sprostiti, tako da sem lahko normalno dirkal. Imel sem dober občutek za avto in kmalu sem ujel pravi ritem, a Dani Sordo je bil še malenkost hitrejši. Zato sem vedel, da moram v odločilni etapi voziti maksimalno dobro.

V svoji karieri sem prestal marsikaj, zato sem še toliko bolj vesel tega dosežka. Zahvala gre seveda tudi ekipi, ki je svoje delo opravila vrhunsko.«

Jari-Matti Latvala (voznik dirkalnika št. 10)

»S celotnim koncem tedna sem zelo zadovoljen. Naše vožnje so bile konstantne in nismo si privoščili večjih napak. Kljub temu pa mi je na začetku nekoliko primanjkovalo samozavesti. Morda bil lahko osvojil četrto mesto, ki bi nam koristilo v boju za konstruktorski naslov. A na zadnji preizkušnji v Avstraliji bomo še vedno v igri tudi za ta dosežek.«

 


Kris Meeke (voznik dirkalnika št. 5)

»V dirkalniku sem v nedeljo spet užival. Vsi vemo, da se Yaris WRC odlično obnaša na asfaltu. In v nedeljo zjutraj sem tudi sam to zelo dobro občutil. V odločilni etapi smo vsi želeli pomagati Ottu do osvojitve naslova prvaka. Zato mu nismo smeli odščipniti kakšne točke. Zdaj gremo v Avstralijo, kjer bomo v boju za konstruktorski naslov od sebe dali svoj maksimum.«

Reli po Španiji, končni vrstni red

1 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3 ure, 07 min, 39,6 sek
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +17,2 sek
3 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +17,6 sek
4 Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +53,9 sek
5 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1min, 00,2 sek
6 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1 min, 14,2 sek
7 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1 min, 47,6 sek
8 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +4 min, 20,5 sek
9 Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +8 min, 24,6 sek
10 Eric Camilli/Benjamin Veillas (Citroën C3 R5) +8 min, 47,2 sek
29 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +42 min, 20,0 sek

 



Toyotini naslovi svetovnega prvaka v seriji FIA WRC

1990: Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)
1992: Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1993: Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
1994: Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD ST185)
2019: Ott Tänak (Toyota Yaris WRC)

Kaj sledi?

Letošnja sezona se bo končala z relijem v Avstraliji, ki je na sporedu med 14. in 17 novembrom. Dirkači bodo v glavnem tekmovali na ovinkastih makadamskih cestah, ki bodo potekali po gozdovih in podeželju.