} Legenda se vrača - Nova Toyota GR Supra je doživela svetovno premiero na letošnjem avtosalonu v Detroitu


Legenda se vrača - Nova Toyota GR Supra je doživela svetovno premiero na letošnjem avtosalonu v Detroitu

TOYOTA ФИНАНС

Povsem nova Toyota GR Supra, peta generacija tega legendarnega modela, je svetovno premiero doživela na North American International Auto Showu v Detroitu. To je tudi prvi globalni model GR, ki ga je proizvedel TOYOTA GAZOO Racing.

 
• Povsem nova Toyota GR Supra je bila prvič predstavljena na North American International Car Showu v Detroitu 14. januarja 2019.
• Izrazito sodobna oblika, ki izraža pristop kondenziranih ekstremov, izžareva zmogljivo agilnost, hkrati pa se naslanja na izročilo legendarnih modelov znamke Toyota.
• Enosedežni športni dirkalniki so bili navdih za zasnovo dvosedežne kabine z izrazito vozniško usmerjenim kokpitom.


• Klasični pogonski sklop s pogonom na zadnja kolesa ponuja vrstni šestvaljnik s 340 konjskimi močmi, turbopolnilnikom in 500 Nm navora.
• Kratka medosna razdalja in poudarjena širina avtomobila ponujata tako imenovano zlato razmerje 1,55, ki je garancija za izjemno krmiljenje.
• Prvim kupcem bo na voljo ob koncu poletja 2019.
• Prvi globalni model GR, ki je proizveden v sodelovanju z organizacijo TOYOTA GAZOO Racing.


Povsem nova Toyota GR Supra, peta generacija tega legendarnega modela, je svetovno premiero doživela na North American International Auto Showu v Detroitu. To je tudi prvi globalni model GR, ki ga je proizvedel TOYOTA GAZOO Racing.


Nova Toyota GR Supra je športni avtomobil v svoji najčistejši obliki. Pri snovanju ni bil sprejet niti en kompromis, ki bi kakorkoli ogrozil izjemno vozniško izkušnjo.


Glavni inženir Tecuja Tada poudarja, da so pri snovanju ves čas mislili na klasični športni avtomobil, s spredaj nameščenim vrstnim šestvaljnim motorjem in pogonom na zadnja kolesa, hkrati pa so navdih črpali iz bogatega izročila prvih štirih generacij modela Supra in legendarnega modela 2000GT iz druge polovice šestdesetih let prejšnjega stoletja. Vozniški navdušenci lahko pričakujejo izjemno mešanico moči, agilnosti in natančnega krmiljenja. Vse to so dosegli s kratko medosno razdaljo, nizko težo, nizkim težiščem in izjemno togim podvozjem.


3,0-litrski motor s turbopolnilnikom zmore 340 konjskih moči in 500 Nm navora. Povezan je z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki deluje izjemno tekoče in zagotavlja vznemirljive pospeške, hkrati pa omogoča dovolj navora v celotnem spektru osmih prestav.


TOYOTA GAZOO Racing je odigral ključno vlogo pri zagotavljanju športnih karakteristik novega modela. Zato so na znameniti stezi Nürburgring Nordschleife in na okoliških nemških cestah opravili številna testiranja, na podlagi katerih so razvijali agilnost, stabilnost in krmiljenje avtomobila. Poleg tega pa so avtomobil preizkušali tudi na številnih drugih cestah na vseh koncih sveta.


Da bi se prepričal, ali bo avtomobil zasnovan skladno z obljubami, je celo Akio Tojoda, predsednik korporacije Toyota, oblekel dirkalni kombinezon in opravil vlogo glavnega testnega voznika. Potem je dal dokončno zeleno luč.


Nova Toyota GR Supra, ki bo nastajala v tovarni v Gradcu v Avstriji, bo kupcem na voljo pozno poleti 2019.


Oblika čistega športnega avtomobila


Že na prvi pogled je mogoče opaziti, da se je Toyota pri snovanju nove GR Supre naslonila na svoje bogato izročilo. Dolg pokrov motorja, kompaktna karoserija in streha s tako imenovanim dvojnim balonom spominjajo na legendarni model 2000GT iz druge polovice šestdesetih let prejšnjega stoletja, ki velja za enega najbolj zaželenih japonskih športnih avtomobilov vseh časov. Prefinjena oblikovalska zasnova sprednjega in zadnjega dela avtomobila pa spominja na četrto generacijo Supre. Novi model s svojimi predhodniki deli tudi spredaj nameščeni šestvaljni motor in pogon na zadnja kolesa.


Oblikovna tematika nove Supre je bila prvič predstavljena z dramatičnim konceptom FT-1, ki so ga zasnovali v kalifornijskem oblikovalskem studiu CALTY in ga predstavili na avtomobilskem salonu v Detroitu leta 2014. »Kondenzirani ekstrem« so bile besede, ki jih je članom svoje ekipe izrekel glavni oblikovalec Nobuo Nakamura. Ti dve besedi izžarevata vizijo čistega in originalnega športnega avtomobila, ki ga odlikuje unikatna oblika.


»Glavni inženir Tada je ves čas zasledoval cilj popolnega voznega užitka. Sam pa sem se zavedal, da je moja misija ustvariti obliko, ki bo s svojo vizualno in fizično pojavo avtomobilske navdušence preplavila z emocijami. S spredaj nameščenim vrstnim šestvaljnikom in pogonom na zadnjih kolesih, ki v današnjem svetu nista ravno običajna kombinacija, smo nekako celo presegli okvire znamke Toyota,« je razložil glavni oblikovalec Nakamura.


»Kondenzirani ekstrem« se neposredno nanaša na glavne tri elemente avtomobila, ki jih predstavljajo kratka medosna razdalja, velika kolesa, širina avtomobila. Dvosedežna kabina in dolg pokrov avtomobila pa že na prvi pogled razkrivata zasnovo pogonskega sklopa, ki ga predstavlja kombinacija vrstnega šestvaljnika in pogona na zadnja kolesa.


Poleg tega je Nakamura želel ustvariti obliko, ki bi bila hkrati izrazito sodobna, hkrati pa bi vsebovala tudi močan pridih romantičnega odnosa do klasičnih športnih avtomobilov. To je dosegel z večjim volumnom in poudarjenimi krivinami zadnjih krilc.


Tako imenovano kondenzirano tematiko kaže tudi razmerje med velikimi kolesi, kratko medosno razdaljo in skupno dolžino avtomobila. Medosna razdalja je na primer krajša kot pri modelu GT86, hkrati pa ima Supra večja kolesa. Tematika ekstrema pa je implementirana s širino avtomobila in razmerji avtomobila, ki zagotavljajo mogočno podobo in so vir odličnega manevriranja in stabilnosti.


Oblika je bila natančno izračunana, saj so želeli doseči optimalne karakteristike upora in dvigovanja ter idealno razporeditev teže med sprednjim in zadnjim delom avtomobila. Zato streha z dvema balonoma ni le slogovna značilnost, temveč pripomore k zmanjšanju upora avtomobila.


Navdih za zasnovo sprednjega dela avtomobila so našli v četrti generaciji modela Supra. Zaznamuje ga sprednji zračnik z velikimi odprtinami za zajem zraka, ki so ključnega pomena za hlajenje motorja. Prefinjene sprednje luči ponujajo tehnologijo LED s šestimi lečami, hkrati pa imajo vgrajene smerokaze in dnevne luči.


Profil avtomobila z dolgim nizkim pokrovom motorja izžareva dinamično zasnovo avtomobila. Pokrov motorja in zadnji spojler sta skoraj na isti višini, kar tudi vizualno razkriva nizko težišče. Na evropskem trgu bo GR Supra standardno opremljena z 19-palčnimi litimi platišči.


Na zadnjem delu dominira posebni spojler, ki je bil optimiziran za preprečevanje dvigovanja avtomobila. Zadnje luči ponujajo razmeroma preprosto okroglo zasnovo. Meglenke in luči za vzvratno vožnjo pa so nameščene na sredini odbijača.


Za Supro so pripravili osem različnih barv zunanjosti, med katerimi so tudi rdeča, rumena in modra. Povsem nova matirano siva barva Storm, ki bo na voljo za omejeno serijo avtomobilov, pa avtomobilu dodaja izdatno mero dramatičnosti in kovinsko teksturo. Hkrati pa bo še bolj poudarila linije avtomobila.


Koncept kokpita: voznik je v središču akcije


Kokpit nove GT Supre se naslanja na tradicionalne elemente, ki so značilni za avtomobile GT, hkrati pa jim dodaja sodobno funkcionalnost. Da bi vozniku zagotovili čim boljši občutek in osredotočenost na vožnjo, so se zgledovali pri enosedežnih dirkalnikih. Nizka in razmeroma ozka nadzorna plošča omogoča boljši pogled skozi vetrobransko steklo, da lahko voznik natančno nadzoruje avtomobil pri večjih hitrostih. Vsi instrumenti, osrednja konzola in obloge vrat v notranjosti ustvarjajo vtis dirkalnega kokpita.


Projekcijski zaslon, števci in gumbi menjalnika so nameščeni pred voznika, nekaj gumbov pa je tudi na trikrakem usnjenem volanu. 8,8-palčni zaslon je ves čas jasno viden skozi volan, tahometer s tridimenzionalnim učinkom in indikator menjalnika pa sta na sredini.


Prtljažnik ponuja dovolj prostora za prtljago dveh potnikov, ki se odpravita na asfaltno pustolovščino ob koncu tedna. Nekaj dodatnega prostora je na voljo tudi v potniški kabini. Tja je mogoče spraviti torbo za golf ali dirkaško opremo.


Sedeži dirkaške zasnove


Sedeži v novi GT Supri so zasnovani v izrazito dirkaškem slogu. To pomeni, da poleg udobja ponujajo precej opore in voznika tudi med agilno in dinamično vožnjo ohranjajo na svojem mestu. Vse to se še posebno izrazi med vožnjo po dirkalni stezi. Sedeži so opremljeni s poudarjeno bočno oporo, višjim hrbtiščem z integriranimi vzglavniki. Sedeži pa so oblazinjeni v kombinaciji usnja in perforirane alkantare, ki omogoča zračnost, poleg tega pa pripomorejo k oprijemu in opori.


Zmogljivosti motorja


Srce zmogljivosti v novi Toyoti GT Supri je seveda 3,0-litrski vrstni šestvaljnik, ki proizvede 340 konjskih moči in 500 Nm navora. Opremljen je z dvojnim turbopolnilnikom, natančnim neposrednim vbrizgom goriva in kontinuiranim variabilnim nadzorom cilindrov. Vse to omogoča izjemen navor tudi pri nizkih vrtljajih. Pogonska enota je zmogljiva in dobro uravnotežena, kar zagotavlja izjemne občutke pri pospeševanju.


Opremljen je z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki zagotavlja lahkotno prestavljanje. Nižje prestave ponujajo izrazito kratka prestavna razmerja. Voznik pa lahko tudi ročno prestavlja z ročicami, ki so nameščene na volanu. Izbira lahko med dvema načinoma vožnje (normal in sport), s katerima avtomobil lahko prilagodi svojemu načinu vožnje in trenutnim cestnim razmeram. Funkcija Launch Control pa omogoča pospešek do hitrosti 100 km/h v samo 4,3 sekunde.


Zvok motorja, odzivnost, način prestavljanja, blaženje, krmiljenje in zmogljivost aktivnega diferenciala so posebej prilagojeni v načinu vožnje sport. Sistem za nadzor stabilnosti vozila ponuja posebno nastavitev, ki je prilagojena vožnji na dirkališču. Ta zmanjšuje raven delovanja asistenčnih sistemov in omogoča vozniku večji nadzor nad dinamično zmogljivostjo avtomobila.


Aktivni diferencial


Vse različice Toyote GR Supre, ki bodo na voljo na evropskih trgih, bodo imele vgrajen aktivni diferencial, ki nadzira pospeševanje in zaviranje. ECU pa nadzira delovanje volana, stopalke za plin in zavor. Tako pripomore k stabilnosti in učinkovitosti v trenutku, ko so pnevmatike na robu svojih sposobnosti. Učinek je mogoče občutiti v vseh fazah ovinkov, izboljša se tudi stabilnost pri zaviranju in poveča oprijem pri izstopu z ovinka.


Šasija je zasnovana za optimalno ravnotežje


Ko oblikovalci začnejo snovati novi avtomobil, najprej pomislijo na njegove zunanje mere. V primeru Toyote GT Supre je bil ves premislek usmerjen v zagotavljanje agilnosti in odličnega krmiljenja. Ključen je izračun razmerja med medosno razdaljo in tekalno širino. Najboljša razmerja se gibljejo med 1,5 in 1,6. Številka 1,55, ki so jo dosegli pri Supri, pa pomeni tako imenovano zlato razmerje.


Razvojni program za intenzivno krmiljenje


Inženirji so si za zagotavljanje zmogljivosti krmiljenja zadali najvišje cilje. Uresničili so jih s posebnim razvojnim programom, ki so ga vodili strokovnjaki ekipe TOYOTA GAZOO Racing. Skupaj so na različnih koncih sveta opravili številna testiranja. Avtomobil so pogosto preizkušali na dirkališčih, med drugim tudi na legendarnem Nürburgring Nordschleifeju. Visoka strukturna rigidnost (celo višja kot pri superšportniku Lexusu LFA), nizko težišče (nižje kot pri modelu GT86) in idealna razporeditev teže med sprednjim in zadnjim delom avtomobila v razmerju 50:50 so bili glavni konstrukcijski cilji.


Enakomerno razporeditev teže so dosegli tako, da so motor pomaknili povsem naprej, kar je seveda povzročilo nekatere produkcijske izzive. Rigidnost karoserije zagotavlja večjo natančnost in delovanje vzmetenja. Nova GR Supra ponuja tudi peste koles s povečanim nagibom in optimizirano kinematiko. Volan je že v osnovi športno nastavljen, poleg tega pa ponuja tudi nastavitve comfort in sport.


Pri vzmetenju zadnjih koles se izražajo nizka teža in rigidnost posebnega okvirja in namestitev na karoserijo, kar pomaga pri zagotavljanju izjemno natančnega krmiljenja. 19-palčna lita platišča so opremljena s pnevmatikami Michelin Pilot Super Sport, ki zagotavljajo izjemen oprijem. Pnevmatike na zadnjih kolesih so za malenkost širše kot na sprednjih. Poleg tega je avtomobil opremljen z zavornimi čeljustmi Brembo.


Toyota GR Supra je prvi model GR, ki ga je za globalni trg proizvedel TOYOTA GAZOO Racing.


TOYOTA GAZOO Racing je krovna organizacija, ki pod svojim okriljem združuje vse Toyotine dirkaške aktivnosti. Toyota je lani zabeležila nekaj izjemnih uspehov. Zmagali so na legendarni vzdržljivostni dirki 24 ur Le Mansa, osvojili so konstruktorski naslov v reli seriji FIA WRC. Letos pa so dodali še zmago na reliju Dakar.


Delovanje organizacije TOYOTA GAZOO Racing temelji na treh stebrih, in sicer sodelovanju na največjih dirkah na svetu, ustvarjanju vznemirjenja za navijače in uporabljanju izkušenj, pridobljenih v dirkaškem svetu pri izdelovanju čedalje boljših serijskih avtomobilov, ki omogočajo izrazito mero vozniškega užitka. Vse to je začel že ustanovitelj družbe Kiičiro Tojoda. Njegovo vizijo učinkovito nadaljuje Akio Tojoda, ki je zavezan izdelovanju čedalje boljših avtomobilov.


Začenši s Toyoto GR Supro bo TOYOTA GAZOO Racing prenašala svoje izkušnje v razvoj novih generacij Toyotinih avtomobilov, ki bodo s svojimi uživaškimi voznimi lastnostmi navduševale milijone voznikov na vseh koncih sveta.


Supra 900


V prvem letu po uradni predstavitvi je za evropski trg namenjenih 900 primerkov nove Toyote GR Supre. V času, ko bodo čakali na svojo novo Supro, bo prvih 900 srečnežev deležnih številnih ugodnosti, s katerimi se bo Toyota poklonila njihovemu navdušenju in zvestobi.


Na začetku bosta na voljo paketa opreme Active in Premium


Toyota GR Supra letnik 2019 bo na voljo s 3,0-litrskim motorjem in z dvema paketoma opreme: Active in Premium.


Toyota GR Supra Active je osnovna različica, ki pa ponuja bogat seznam serijske opreme in sistemov, ki vozniku pomagajo pri izkoristku celotnega dinamičnega potenciala avtomobila. Del serijske opreme so aktivni diferencial, prilagodljivo variabilno vzmetenje in 19-palčna lita platišča s paketom visoko zmogljivih zavor. Poleg tega je GR Supra Active opremljena z dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo, prilagodljivim tempomatom, pametnim vstopom, gumbom za zagon motorja, usnjenim volanom in posebnimi funkcijami na voznikovem zaslonu. Za prilagodljive sprednje, dnevne in zadnje luči je uporabljena tehnologija LED. Vzvratna ogledala pa se zatemnijo samodejno. Dodatno udobje prinašata senzor za dež in vzvratna kamera.


Športni sedeži so oblazinjeni v črno alkantaro in so električno nastavljivi (vključno z ledveno oporo). Poleg tega so opremljeni z gretjem in spominsko funkcijo. Supra GR Active je opremljena tudi z avdiosistemom z desetimi zvočniki, 8,8-palčnim voznikovim zaslonom, navigacijskim sistemom s Supra Connect, povezavo Bluetooth in vtičnicami USB.


Za varnost skrbi paket include Supra Safety +, ki vsebuje zaznavanje mrtvega kota, sistem za ohranjanje voznega pasu, opozorilo prečnega prometa, sistem za zaznavanje trka, pametne parkirne senzorje s samodejnim zaviranjem. Na voljo je tudi funkcija E-Call, ki v nujnih primerih reševalcem sporoči natančno lokacijo vozila, ter sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. Vsi modeli pa so opremljeni tudi z alarmno napravo.


V paketu Premium so dodani še: avdiosistem JBL z 12 zvočniki, projekcijski zaslon, brezžično polnjenje mobilnega telefona in posebna osvetlitev.
Natančne specifikacije bodo objavljene na posebnih spletnih straneh, ki bodo na vseh evropskih trgih od 14. januarja 2019 posvečene Toyotini GR Supri.


Toyota GR Supra A90 Edition


Prototip Toyote Supre je bila na predstavitvi na Goodwood Festival of Speed poleti 2018 deležen izjemnega odziva. Tam je Supra nastopala v črni, rdeči, beli kamuflažni preobleki ter z referenčno oznako A90.


V znamenje spoštovanja bogatega izročila Toyote Supre bo na voljo omejena serija 90 primerkov z oznako Toyota GR Supra A90. Izdaja A90 bo na voljo v dramatično matirani sivi barvi Storm z matiranimi črnimi platišči in rdečim usnjenim oblazinjenjem notranjosti. Sicer pa bo ostala oprema enaka kot pri različici Premium.


Toyota GR Supra A90 Edition bo ekskluzivno na voljo prvim 90 evropskim kupcem, ki so avtomobil naročili v prednaročilu.


Kaj Akio Tojoda, predsednik korporacije Toyota, meni o novi Supri


Akio Tojoda, predsednik korporacije Toyota, ki je tudi sam navdušen dirkač, je o Toyoti GR Supri povedal naslednje: »Pred leti sem s takratno Supro prevozil nešteto krogov na dirkališču Nürburgring. Tam sem se pravzaprav izuril za dirkača. Zato je Supra moja res dobra prijateljica in ima v mojem srcu posebno mesto. Medtem ko so drugi proizvajalci preizkušali svoje nove prototipe, sem se jaz vozil s staro Supro, ki sploh ni bila več v proizvodnji.


Čeprav takrat sploh nismo načrtovali nove Supre, sem si skupaj s številnimi navdušenci po tiho želel, da bi se to vendarle zgodilo. Nova GR Supra je rezultat številnih testiranj na Nürburgringu. In če sem povsem iskren, lahko z mirno vestjo rečem, da je to boljši in za vožnjo zabavnejši avtomobil kot kadarkoli v svoji bogati preteklosti.«